mandag 26. januar 2009

Utfordring


Jeg har ikke glemt deg Dropse-Nina :)

Fikk en utfordring for en stund siden og det har visst latt vente på seg... Men nå har jeg knipsa tv-delen i stua. Vi har kun en tv og det er ikke en flatskjerm, må være en av de siste her i bloglandia uten flatskjerm tror jeg, hihi

Her står TV, med antenne koblet til Riks-tv. Er ikke helt fornøyd med Riks-tv merker jeg. I dårlig vær blir bildet fort pikslete og henger. Jeg har kun innendørs antenne, hadde sikkert hjulpet om jeg hadde antenne ute. I tillegg har vi kombinert vhs/dvd-spiller og Playstation 2. Til den har vi guitarhero, singstar og endel barnespill. Singstar er veeeldig morsomt :D Trodde aldri jeg skulle tørre og sitte i stua og synge mens andre hørte på, men man blir så opptatt av å få høyest mulig poengsum at man glemmer å høre på den falske stemmen, hihi

Luna har fast rute forbi tv'n bort til vinduet, har hun ikke blitt stor jente? :)

Det har seg slik at eksmannen min hadde nærmest et sykt forhold til lyd og bilde. Eget filmrom med kun det beste av det beste osv... Jeg har alltid hatt sans for detaljer, og det ble ikke noe bedre av å få hodet fyllt opp av tekniske fakta. Sitter på besøk hos venner og skjønner ikke hvordan de orker å sitte og se på så dårlig bilde... Pikslete, uklare kanter, dårlig fargegjengivelse osv.

I senere tid har jeg gått og sett etter flatskjerm i butikk ved et par anledninger, men blir så lite imponert over bildekvaliteten at jeg ikke er fristet til å kjøpe noe ennå. Da må jeg opp i så høy pris at jeg ikke synes det er verdt det. Og om jeg begynner å snakke med disse som står og selger tv-er blir jeg ikke mer imponert, de står jo og lyver!! Ja, det er dårlig bilde akkurat her, men det er fordi vi har så dårlig mottak osv *rister oppgitt på hodet*

Så jeg klarer meg med billedrør inntil videre. Kanskje jeg kjøper en litt mindre flatskjerm etterhvert til soverom...

Tror de fleste har fått denne utfordringen nå, men om noen på lista mi ikke har fått den er dere herved utfordret! ;o)

Ingen kommentarer: