mandag 28. september 2009

Kistefos Museet


På lørdag var vi på Kistefos Museet og kosa oss i mange timer. Det har etterhvert blitt ganske mange kunstverk, eller skal man kalle det installasjoner kanskje..., i alle fall er det gøy for både store og små og rusle rundt og kikke på, ta på og undre seg :o)


Herlig skapning som har fått navnet "I'm Alive"


Tumbling Tacs....gigantiske tegnestifter ramler nedover åssiden...kjempekule!!! Financial Times har vært der og laget en reportasje, det synes jeg er litt kult da, lille bygda og lille Norge har noe å by på!


En kul "kikkert" hvor vi fikk sett oss selv fra de fleste vinkler...


Her har vi Gina i den andre enden av "kikkerten". Ble litt kult bilde...Var litt ergelig at speilrefleksen blinket på tomt batt akkurat den dagen slik at alle bilder er tatt med mobil, men det går jo an å reise dit en tur senere...

Dette er en av mine favoritter...ansiktene forandrer fasong og uttrykk etterhvert som man beveger seg rundt. Veldig stilig, og utrolig bra laget! Om dere ser nøye på bildene ser man Gina helt nærme på det første og deretter heeeelt borte til venstre for bjørketreet på det andre....hihi, ser ut som om hun løper veldig fort ikke sant? :o)

Det siste jeg tok bilde av er et "speil" som er satt opp ute i elva, blir ikke det samme å se på bilde dette, man må nesten være der... Anbefaler derfor alle å ta turen innom Kistefos Museet, om man for eksempel skal en tur til Hadeland Glassverk. Begge deler ligger på Jevnaker og er godt skiltet. Det er en koselig kafé der som er åpen i helgene og en liten interiørbutikk i tillegg til et tresliperimuseum og selvfølgelig en kjempefoss på våren.
Oki, ha en flott uke alle sammen. Og tusen takk for de koselige kommentarene jeg har fått i det siste :o) Må ta meg en skikkelig runde og besøke noen og enhver i kveld.

7 kommentarer:

Made by KKann sa...

Sååå herlig!

Ha en knall mandagskveld!

SmilKKann

Black Feathers sa...

Der var det stilig. Kunne tenkt meg å ha vært der. Så ut som dere storkoste dere ;)

Ha en flott dag ;)

Anka sa...

Oi, hit vil jeg! Dette så jo kjempe fasinerendde ut:) Virket som en koselig dag. Klem fra meg:)

Ninas Drops sa...

Hei sann=)
Vet du...Hr D og jeg skal i bryllup til lørdag vi...hm...
Da får vi nok ta dette en annen gang da kjære du. grrr.. altså...så inderlig dumt...grrr igjen...
Men ha en fin fin helg i Lillehammer da. Klem fra NINA=)
(ps! du vedrørende den stolen...så har jeg tenkt litt...tror rett og slett ikke jeg har plass jeg gitt...uff..føler dette så dumt men...Kanskje det er noen andre sjeler der ute som vil ha den??)
Oki skolejenta. Stå på...jeg rydder og vasker...Føler for litt mer høststemning...ikke så happy med knall fargene for tiden jeg gitt...Det er jo også litt dumt. Da jeg har såååå mye av det...hihi...
Klem klem

Black Feathers sa...

Ja vi hadde en kulturdag ;) Takk for kommentaren om Monolitten bilde ;) Jeg ble veldig fornøyd med det selv også ;) Ja den mandarin rosen din er nydelig. Mine favoritt blomster også ;) Men jeg er fryktelig dårlig på å huske navn...

Ha en super helg ;)

Ninas Drops sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ninas Drops sa...

Hello darling.
Jo du, vi tar det igjen en annen gang vi...helt klart.
Tuddelu, nå blir det tur til Gjøvik på meg mini og my big man!!
Klemsi klems