onsdag 26. august 2009

Skogen kaller (fortsatt...)

Jeg sitter inne nå da...og er syk, snufs...

Men siden sist har vi vært og plukket sopp. Det er gøy, når man finner noe...men uansett så er det herlig å være i skogen på denne tiden av året, det lukter så friskt og godt!
Kom over denne lille bekken som klukket så fint for seg selv...
Også kom vi heldigvis over litt kantarell :D
Man må jo bare bli i godt humør når man endelig ser kantarellen stråle mot seg...i alle fall blir jeg det!
Tobeintkosen var også fornøyd :o) selv om hun ser litt mindre fornøyd ut på dette bildet, hehe...er ikke lett å ta bilder av barn med mobilkamera (unnskyldninger er fint å ha)

Her er fangsten...ikke så mye, vi møtte nemlig en hel familie gående hjem på den stien vi gikk ut på, og de hadde kurven full av kantareller og fåresopp. Da var det ikke noe vits å gå lenger den dagen.
Men vi fant da litt kantarell og litt piggsopp. Sauen hadde forsynt seg med piggsopp flere steder, men, men...de må jo få litt god mat de også, hihi



Stekt i pannen med bacon og løk, nam nam! Slik skal soppen nytes synes jeg, med noen spiselige blomster på toppen...var de ikke søte da?


Neste innlegg håper jeg kan handle om interiør igjen.... har så lyst til å vise frem vitrineskapet, men det er ennå ikke ferdig!! Jeg er treeeeg altså...også har jeg arvet et skatoll av min mor som jeg skal male, men det kan jo hende at jeg viser det frem her i original forfatning?
I morgen skal jeg prøve og kjøpe knotter til vitrineskapet for jeg fant nemlig ikke den fargen jeg lette etter før i sommer, såå!! skal jeg ta bilder av det og skryte villt og hemningsløst...sees sånn plutselig da ;o)




3 kommentarer:

Anonym sa...

SEILEBÅT?? - ååååhh kjære! - SÅ FLOTT! Så utrolig flott - flott flott flott - åsså så tøff som du er - kjøpe seilebåt, ta prøven, ordne båtplass - og SEILE!!! Haa du store allverden - du er kuuul altså - og vettu..jeg blir gjerne med på en tur!

Jeg har bokstavelig talt vokst opp på sjøen - men ikke i seilbåt!! Seilebåt er så stilig - ojojoj - jeg er stum av beundring!!

Gleder meg til å se masse herlige bilder av båten, sjøen, kosene og og og..

KlemKlem på en onsdag!

KKann - som må skrive som anonym(?)

Ninas Drops sa...

Hello...
Neimen er KKann på nett igjen også..så koselig.
Å det så utrolig fint ut i skogen..ja enig det lukte kjempegodt der...også så det så godt ut det du lagde av den soppen etterpå...nammi nammi....Har aldri smakt kantareller jeg..hm..hvorfor ikke det mon tro?..vel vel..
God bedring til snufsa fra meg.

Linda sa...

Takk for koselig kommentar!:) Fin blogg du har! Og seilebåt da, imponerende!!!:) Fikke veldig lyst på blåbær her nå, så kanskje det blir en skogstur!:) Ha en fin dag!!
Linda=)