søndag 23. november 2008

Fra mormors vevstue

Min kjære spreke mormor har vevd i alle år, dette skillebragdsteppet fikk jeg i 25 års gave.
Det henger på hedersplass i stua. I 30 års gave fikk jeg lov til å plukke ut et nytt teppe, men jeg har uheldigvis ingen flere vegger å henge noe så stort på. Håper jeg får plass når jeg skal bytte boplass. Da skal jeg ta meg en tur og kikke på de flotte teppene hennes :)











Dette eventyrteppet fikk Gina i navnefestgave. Her er det kjente eventyr av Elsa Beskow. Det er et utrolig flott arbeid som ligger bak, og mange, mange timers nøyaktighet...
Det henger på Ginas rom rett ovenfor kosekroken vi har lesestund i. Gina synes det er ekstra koselig å lese Elsa Beskows bøker og kunne kikke bort på teppet som hennes oldemor har laget til henne. Det blir plutselig litt mer levende da..









Noen nærbilder av eventyrteppet.

Puttes eventyr i blåbærskogen





























Tante Grønn, tante Brun og tante Fiolett









Solegget





Er de ikke flotte?
De siste to årene har hun hatt en årlig utstilling hjemme i vevstua med salg av tepper. Her er en link til Hadeland som skrev en artikkel om hennes siste utstilling.

Hun har også sin egen hjemmeside, vel verdt å ta en kikk. Er det noe spesielt du er ute etter så tar hun bestillinger også :)

Ingen kommentarer: