søndag 7. desember 2008

Julebord på Klækken hotell

I dag har familien til Gina vært samlet til julebord på Klækken hotell. Må nesten si familien til Gina for hun er den eneste som er i slekt med alle sammen :D Besteforeldre og onkler/tanter osv fra begge sider samles en gang i året selv om jeg ikke bor sammen med pappan hennes lengre. Veldig fint at vi klarer å holde tradisjonen levende synes jeg! I år var vi 18 stk, 11 voksne og 7 barn i alderen 5-9 år. Kan tro de kosa seg!!

I år bestemte vi oss for å hoppe i bassenget først, vi var tilsammen 11 stk som badet og kosa oss før maten. Det er et stort basseng der som er både ute og inne, helt fantastisk å svømme rundt ute med snø på alle kanter. Ser det ikke deilig ut?


Maten der er helt fantastisk god, men det er slik en overflod at jeg nesten blir mett bare av å gå rundt og se på maten så jeg orker bestandig så lite mat når jeg er der... Og hver kveld når jeg er hjemme igjen skulle jeg ønske jeg hadde orket litt til, thihihi

Må vise dere noen bilder av buffeten også. Det er litt utplukket fordi jeg ville vente med å ta bilder til de fleste hadde gått så jeg ikke fikk med så mange ukjente mennesker... Men her finnes altså alt som hører julen til og veldig mye mer samlet på 3 store bord. Koldtbord med masse forskjellige kjøttpålegg, gåseskiver, kyllingbiter, spekemat, skalldyr, silderetter, røkt, gravet, raket, dampkokt fisk, tartar, potetsalat, grønne salater pluss pluss pluss. Alt med komplett tilbehør så klart :D

Eget bord med varm-mat (som jeg ikke rakk å ta bilde av, spise først så bilder :P ) med lutefisk, ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker, julepølse, surkål osv osv, alt med rikelig tilbehør. Ved siden av står et lite bord med rømmegrøt.

Så er det et langbord med masse oster, forskjellige brød og baguetter, småkaker, nøtter og mandariner.

På enden av koldtbordet er det desserter i alle farger, smaker og former.

Kan trygt si at alle ble mette ja! :D

Nissen kom til alle barna og de fikk en veldig fin julepose i år. Nede i underetasjen venter juleverksted på barna med assistenter til å hjelpe til og langbord med masse forskjellige ting de kan lage. Barna laget gaver både til hverandre og til mammaer og pappaer i dag før de løp videre og lekte med hverandre rundt på hotellet. De hadde det veldig, veldig morsomt! Og vi voksne kunne sitte og snakke sammen og drikke kaffe og kose oss etter maten uten mas om å dra hjem fordi noen kjedet seg i alle fall :D
Om du bor i nærheten anbefaler jeg det på det varmeste å ta turen til Klækken Hotell i førjulstida. Det ligger like ved Ringkollen på Ringerike. Bare husk å bestille bord først ;)
Håper alle har hatt en herlig 2. søndag i advent, klem fra oss :)

3 kommentarer:

Maya sa...

Nyydelige bilder :)
Og jammen tror jeg dere koste dere på julebord!
Så deilig att man kan holde noen tradisjoner i hevd,om ting ikke er slik de var ;)

Neida,kortet til Gina er ikke ferdig,ikke påbegynt engang *fnis*
Så bare si ifra om hva du vil ha ;)
Tenkte å lage det i jula og sende det i slutten av romjula :)
Klemmer fra Maya :)

Ingunn LGF sa...

Å herregud for et julebord.... Kan tro dere koste dere ja....*sikle*

Klemmer!!!

Anette {foreldremanualen} sa...

Heisann! :-)
Det bassenget så helt hærlig ut! Jeg elsker å sitte i et varmt bad ute på vinteren! ;-D