mandag 15. desember 2008

Julekortminner


I 2007 var vi hos fotograf rett før jul og jeg synes dette bildet var skikkelig blinkskudd og brukte det som julekort i fjor, med trykk på festlig nytt år :) Noen av de mest konservative i familien klaget litt på at det var vanskelig å se at det var Gina osv, men sånt får man bare tåle når jeg får bestemme, moahaha :p


Året før, 2006, var mer tradisjonell, men Porter fikk være med. Dette er grovbildet da, ble klippet og skrevet på før utsendelse selvfølgelig. Å ta bilde av pubertetshund og en 5-åring på en gang var et større prosjekt enn jeg hadde regnet med på forhånd, men vi fikk masse morsomme bilder for ettertiden da. Dette er det beste av hele serien ;)

Her har vi 2005, stakars Gina hadde så tørre lepper etter forkjølelse... Ser ikke helt bra ut nei. Dokka med masse svart hår i fanget er den store helten for øyeblikket. Paul Stanley fra gruppa KISS!!! Hahaha, hun gikk rundt i mange måneder og ville kun bli kalt Paul. I ettertid har hun vært på solokonsert med Paul sjøl i Orlando også var vi på KISS konsert nå i sommer. (heldigvis har hun fått øynene opp for litt mer "moderne" musikk etterhvert)

Dette var veldig merkelig, finner ikke 2004-julekort... Lurer på om det ble brukt vanlig, gammeldags kamera den gangen??...
Ja, ja, dette er 2003 bildet, morsomt? Ser litt ut som en Don Juan med det skjeve smilet, eller Dona Juanita...?



Så har vi kommet frem til 2002, Ginas første jul noen få uker unna 1-årsdagen. Ser nå at hun skulle hatt på seg alvedrakt heller enn julenissedrakt... Ser ut som Santa's little helper med de søøøøte ørene, thihihi

Så var det 2008 da.... Har vært lat i år og fremkallet bilder hos Expert. Så billig også da gitt!! Kun 1 krone pr julekort, passer en økonomisk mor bra. Men nå har jeg tatt flere flotte bilder av Gina i ettertid... Tror jeg må lage nye....hmmm får tenke litt på det. Kanskje vi sender litt forskjellige bilder til forskjellig slekt? De ser jo hverandres julekort hos hverandre allikevel :D



Får komme tilbake til årets når jeg har tenkt ferdig... Begynner å haste nå, iiiiiik...




Forresten, julekortet av de firbente kosene mine er ferdig da

slik ble det i år.

Ønsker alle en god og minst mulig stressende siste uke før jul!

5 kommentarer:

Anette {foreldremanualen} sa...

Så morsomt med en liten "julekort kavalkade"! Jeg er tilhenger av litt utradisjonelle julekort (etter en del mislykkede forsøk på klassisk pene - det fungerer bare ikke hos oss!). Så det første likte jeg godt! Men skjønner litt skuffelsen hos familien din også da, de vil vel gjerne se gojenta... ;-)

Har tenkt å legge ut årets kort etterhvert jeg også - tenkte bare at familien skulle få sjangs å få det i posten før de ser det på nett... ;-D

Ninas Drops sa...

Hei!
Så fine bilder av jenta di da. Det er jo så moro når du har laget et tema på de synes jeg:)
Mine i år blir heller labre..Nille kort til 1 kr... Orker det rett og slett ikke jeg..Har skrevet 4 og skal skrive 35..oi oi oi.. Ja ja kanskje noen kommer frem i 2009... Da skiller vi oss ut og blir ikke bare en av mengden hi hi..
Klem fra Nina:)

innendørs sa...

Så mange koselige julebilder! Gleder meg stort til å ha en liten julekortforsidekandidat en gang:)

Så bra at du nevnte det med kantareller, det visste jeg ikke!:) Og så kjekt at du finner forslag du liker - 100% lov å gi seg selv julegaver også!!!

Leste den lille historien din (fra barnemunn)... Så herlig liten jente du har!! Høres ut som du gjør en god jobb med å lære henne om viktige verdier i livet:)

En herlig tirsdag til deg:)

makiato sa...

Fina små tomtar!

Ha en god vecka du med. :)

Maya sa...

Åhhh så herlig å se julekavalkade av julekort bildene!
Gina er virkelig nyydelig,og som Santa`s little helper var hun jo bare bedårende!
Ha ei flott helg,vennen :)
Klemmiser fra Maya.